Ofte stilte spørsmål/FAQ
1) Hvor kan jeg kjøpe produktene?
Klikk på 'finn butikk' -knappen for å se etter din nærmeste butikk, eller du kan kjøpe direkte fra nettstedet vårt. Hvis du befinner deg utenfor Norge, vennligst send oss en henvendelse, vi leverer til de fleste steder i Europa.
2) Hva er leveringstid på produktene?
Leveringstid er 2-4 virkedager (i Norge). Send oss en e-post for leveringstider utenfor Norge. Vi har alltid 95% av våre produkter på lager.
3) Hvordan vet jeg om produktet jeg ønsker å bestille er på lager?
Hvis produktet vises på nettstedet, betyr det at det er på lager. Utsolgte produkter blir automatisk tatt vekk fra nettstedet, eller det vil være et synlig "utsolgt" skilt.
4) Må jeg kjøpe bunnventil fra dere, eller kan jeg kjøpe bunnventil fra andre leverandører?
Vår dreneringshullstørrelse er universell så du står fritt til å kjøpe bunnventil fra andre merker, men vær oppmerksom på at bunnen på våre servanter er litt tykkere enn vanlige porceline/keramiske servanter. På grunn av dette er våre pop-up ventiler litt lengre enn vanlig. Kontroller den totale lengden på avløpet du trenger før du kjøper.
5) Vil fargen på produktet jeg mottar variere fra det jeg ser på nettet?
Ja, det kan skje. Merk deg dette:
- Servanter som Bali Natu, Bali Lap, Pedes, Nobi og Mory – så kan steinene variere mer enn andre. Dette er unike steiner og hver blokk kan ha en stor forskjell i fargetoner og spill. Klikk på linken «mer viktig info» på produktsiden for ytterligere informasjon.
- Stein som marmor og kalkstein – de grå/brune tonene og variasjonene du ser på bilder i disse steinene er ikke så store, men de små teksturene kan variere fra blokk til blokk. Ingen blokker vil gi samme variasjon, noen kan se veldig like ut, og andre kan ha litt variasjon. Naturen er unik og det er naturens skjønnhet,-en historie i hver servant.
- Steiner som granitt og basalt – disse blokkene har liten variasjon i farge.
6) Kan du sende bilder av varen jeg ønsker å kjøpe før jeg kjøper?
Dessverre er det ikke mulig for oss å sende bilder av hvert produkt til hver kunde. Vi prøver vårt beste for å gi så mye informasjon og bilder som mulig på nettstedet vårt, slik at du best mulig kan ta din beslutning. Vi tar også forespørsel på noen varer. F.eks. Bali Natu, Bali Lap og Pedes vedrørende enten form eller farge. Dersom du vil ha to servanter som skal stå på samme benkplate så prøver vi vårt beste for å finne to som kan stå godt sammen. Vær oppmerksom på at dersom du ønsker å returnere en servant så vil det påløpe returkostnader –se retur/reklamasjon linken.
Merk: Kjøp av naturgjenstander (stein eller tre) vil ha variasjon fra utstilt servant. Dette er det samme som at prøven eller bildet du ser f.eks på steinplate-topper, fliser og tregulv vil variere fra det du virkelig vil få. Hvis det er ekte tre og ekte stein - bør du være klar for variasjonen som naturen gir deg.
7) Trenger jeg å impregnere min stein servant ofte?
Våre servanter er ferdig impregnert fra fabrikken, men dette varer ikke evig. Hvor lenge impregnering varer avhenger av hva slags produkt som brukes til rengjøring, bruksfrekvens og typen impregnering som er brukt. Harde steiner som granitt, larvikitt og basalt trenger ikke veldig hyppig impregnering. Noen kan velge å ikke impregnere i det hele tatt (Impregnering er ikke nødvendig for harde steintyper, men impregnering gjør daglig rengjøring enklere og gjør at servanten din ser bra ut). Steiner som er mer porøse, f.eks. sandstein vil absorbere vann dersom de ikke er impregnert. Dette vil tørke ut og servanten vil gå tilbake til sitt opprinnelige utseende. Et av formålene med impregnering er å forhindre at flekker/fargede væsker absorberes og permanent lager flekker på servanten din. Hvis bruken din bare er vann med milde vaskemidler/tannkrem, kan produktet impregneres sjeldnere. Over tid blir du kjent med steinen din som et levende objekt og du kan velge hva du foretrekker. Du kan lese mer om hvilke impregnerings produkter vi tilbyr under vedlikehold. *Vi har også fargeforbedrende impregneringsmiddel som kan gi liv til fargen på servanten din, f.eks Akemi Transformer Max. Det normale ikke-fargeskiftende impregneringsmiddelet er – Akemi, Anti-flekk NanoEffekt
8) Kan vi returnere produktene?
Ta en titt på vårt returvilkår. Vi belaster et 20% returgebyr+ fraktkostnad. Vi sjekker vanligvis hvert stykke før det sendes ut til deg og alle varer skal være i god stand når de sendes ut.
9) Har dere teknisk tegning for servantene?
Vi tilbyr et utvalg av bilder for hvert produkt og et av disse er vanligvis en teknisk tegning. Bla gjennom bildene så bør du finne det tekniske tegningsbildet. Servanter som Bali Natu, Bali Lap og Pedes - har ikke tekniske tegninger og dette skyldes at hvert stykke er unikt formet. Det er ikke mulig for oss å ha tekniske tegninger for hvert stykke. Hvis vi mangler en tegning for noen av de andre servantene, vennligst send oss en e-post.
10) Hvilken størrelse skal hullet på benkeplaten min være?
Du bør merke deg formen på bunnen av servanten du ønsker å kjøpe og sørge for at den dekker hullet som skal lages eller hvis benkeplaten er kjøpt med et ferdig hull. Dreneringshull størrelsen for alle våre servanter er standard / universelle. Hull størrelsen kan gjøres på samme måte som om det var en annen servant. Rørleggeren din skal kunne gi råd om dette.
11) Lager dere tilpassede produkter?
Vi kan tilpasse produkter til prosjekter når det er mer enn 15 stykker per stil som bestilles. Men noen ganger hvis du er villig til å vente 3-4 måneder kan vi tilpasse utvalgte produkter og sende dem sammen med våre neste forsendelse. Vi kan tilpasse og lage badekar for individuelle/privatbestillinger, vente tiden er 3-4 måneder.